Szanowni Państwo,
od sierpnia 2022 r. Zielona Linia realizuje bezpłatną usługę tłumacza języka migowego (PJM).
Od tego czasu zarówno Klienci, jak i Pracownicy urzędów pracy mogą połączyć się z konsultantem, który zna PJM (Polski Język Migowy). W ten sposób możliwe jest uzyskanie informacji na temat usług urzędów pracy, jak i tłumaczenia rozmowy, która na żywo odbywa się w urzędzie – jeżeli pracownik urzędu potrzebuje tłumacza. Rozmowy mogą być rezerwowane z wyprzedzeniem minimum 30 min, maksimum 7 dni. Istnieje również możliwość połączenia od razu. Szczegóły poniżej.
Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk „Zarezerwuj rozmowę".
Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii.
Po wyborze dnia i godziny rozmowy Użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie. Konsultant będzie czekał na połączenie przez 10 minut (licząc od zarezerwowanej godziny).
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dowolna przeglądarka internetowa.
Sprawy pilne w urzędzie pracy
W sprawach pilnych, np. gdy w urzędzie pracy pojawi się osoba niesłysząca, która będzie potrzebować tłumacza języka migowego (konsultanta Zielonej Linii), pracownik urzędu będzie mógł zadzwonić pod numer (85) 748 16 25 i sprawdzić dostępność konsultanta. Jeżeli konsultant Zielonej Linii będzie dostępny, pracownik urzędu będzie mógł od razu – bez wcześniejszej rezerwacji – nawiązać połączenie przez stronę internetową (https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy) w celu tłumaczenia rozmowy na język migowy.
Zachęcamy jednak do korzystania z rezerwacji rozmowy, aby połączenia video odbywały się sprawnie, a nasz konsultant mógł się do nich przygotować.
Zielona Linia prowadzi działania informacyjne, których celem jest wspieranie osób bezrobotnych w poszukiwaniu zatrudnienia, a także propagowanie pozytywnych wzorców, mobilizujących do rozwoju czy zakładania własnych firm. Zielona Linia swoje usługi kieruje również do pracodawców, m.in. chcących zatrudnić cudzoziemców czy szukających wsparcia z urzędu pracy.
Nadzór nad działalnością serwisu prowadzi Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy podlegająca pod Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zielona Linia
ul. Trawiasta 20B, 15-161 Białystok
www.zielonalinia.gov.pl