Dodatek z PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnościami korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

Dodatek z PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnościami korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – Oddział Lubuski informuje o rozszerzeniu Dodatku z PFRON do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnościami korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora
 

 

Ważna informacja dla osób z niepełnosprawnościami! Rozszerzenie dodatku do energii elektrycznej w ramach programu „Aktywny samorząd”!

Od 1 lipca 2025 roku o dodatek mogą ubiegać się osoby, które w domu korzystają z:

hospicjum domowego

➡ opieki paliatywnej

➡ pielęgniarskiej opieki długoterminowej (na zlecenie lekarza specjalisty)

Wniosek nadal mogą składać osoby korzystające z:

➡ opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie (także dzieci)

➡ domowego leczenia tlenem

Uwaga! Dodatek przysługuje także wtedy, gdy Twój koncentrator tlenu lub respirator jest wypożyczony albo kupiony za własne środki.

Gdzie złożyć wniosek i w jakim terminie?

➡ Wniosek składasz przez Internet, w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/ do 31 grudnia 2025 r.

➡ Wniosek zweryfikuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR).  

Jaka jest kwota dofinansowania?

➡100 zł miesięcznie.

Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!  

➡Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku.

➡Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Koniecznie zapoznaj się również z informacją na stronie internetowej PFRON www.pfron.org.pl - komunikat z 03.07.2025 r. pod nazwą „Dodatek do energii elektrycznej dla nowych użytkowników koncentratora tlenu lub respiratora”

↓Dowiedz się więcej za pomocą kodu QR ↓

Obraz zawierający wzór, ścieg, monochromatyzm

Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

Poniżej do pobrania ulotka w formacie word i pdf.
 
Nabór ruszył 11 lipca 2025 r. Szczegóły pod linkiem: https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/dodatek-do-energii-elektrycznej-dla-nowych-uzytkownikow-koncentratora-tlenu-lub-respiratora/.
 

 

Załączniki

 

Zasady obsługi klientów w budynku urzędu 

 
Informujemy, że stan zagrożenia epidemicznego, który wprowadzono w Polsce od 16 maja 2022 r., został odwołany 1 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1118). Podstawa prawna: Rozporządzenie Minista Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.

 

Sprawy można załatwiać osobiście lub w formie  elektronicznej  poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.  


Telefony do pracowników PUP:
 

Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców Tel. 95 7360 664 
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 665
Tel. 95 7360 667

Punkt wydawania i przyjmowania wniosków (pr. interwencyjne., staż, roboty publ., refundacje, itd.)

PFRON  - Refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy 

PFRON - Środki na podjęcie działalności gospodarczej 

 

Tel. 95 7360 654

Prace interwencyjne Tel. 95 7360 653
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (FP, EFS+) Tel. 95 7360 652
Środki na podjęcie działalności gospodarczej (FP, EFS+) Tel. 95 7360 655
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ  Tel. 95 7360 657
Oferty pracyskierowanie na staż  Tel. 95 7360 660   lub 659
Poradnictwo zawodowe Tel. 95 7360 604, 676, 660
KFS

SZKOLENIA / BON NA KSZTAŁCENIE, POŻYCZKA EDUKACYJNA
Opłaty: nostryfikacyja dyplomu ukończenia studiów
Tel. 95 7360 661, 663

Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy
Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 603
Tel. 95 7360 606
Tel. 95 7360 612
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu  Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 688

Filia w Kostrzynie n/Odrą  
 
Tel. 95 7522 188
email: zigoko@praca.gov.pl
Filia w Witnicy  Tel. 95 7515 032
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 640
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl

 

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
Informujemy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).
 
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.



Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w ePraca.

Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.

W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.

 

 

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Franciszka Walczaka 110
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Kostrzyn nad Odrą

ul. Graniczna 4
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel./fax (95) 75 22 188
e-mail: zigoko@praca.gov.pl
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Witnica

ul. Kosynierów Mirosławskich 1
66-460 Witnica
tel./fax (95) 751 50 32
e-mail: zigowi@praca.gov.pl