NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+ - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Вкладені застосунки

Aktualności

NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. ogłasza nabór ciągły wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  dla wnioskodawców (podmiotów) zainteresowanych zatrudnieniem zarejestrowanych osób bezrobotnych w ramach: 

-   środków Funduszu Pracy, oraz
-   środków projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli – rynek pracy, Działanie 6.1 Aktywizacja osób pozostających bez pracy zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy  Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego  2021–2027.

Podmiot gospodarczy, w tym m.in. żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, przedszkole, szkoła, producent rolny, zamierzający utworzyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, skierowanego opiekuna lub – w przypadku żłobków lub klubów dziecięcych oraz podmiotu świadczącego usługi rehabilitacyjne również dla skierowanego poszukującego pracy absolwenta – mogą złożyć do pup wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to zatrudnienie bezrobotnego przez wnioskodawcę  na podstawie umowy o pracę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej pomiędzy wnioskodawcą a powiatowym urzędem pracy (pup). W ramach zawartej umowy z pup wnioskodawca otrzymuje refundację kosztów poniesionych na wyposażenie  wskazanego stanowiska pracy oraz zawiera umowę o pracę   ze skierowanym bezrobotnym w pełnym wymiarze czasu pracy   z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem na okres minimum 24 miesięcy.
 
Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  w 2025 roku (dotyczy Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus ):
 -  Termin realizacji : do grudnia 2025r;
Okres realizacji (obowiązywnia umowy z pup) : 24 miesiące;
Koszty podlegające refundacji:  wydatki dotyczące wyposażenia lub doposażenia 
   stanowiska pracy, w szczególności zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, w tym
   środków niezbędnych do zapewnienia zgodności stanowiska pracy z przepisami
   bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii;
Wysokość refundacji : maksymalnie 6-krotność wysokości przeciętnego
    wynagrodzenia;
Forma zabezpieczenia: poręczenie (wymagany dochód poręczyciela 4.950 zł brutto
   miesięcznie), gwarancja bankowa lub blokada środków zgromadzonych  na
   rachunku  bankowym.
 
Z uwagi na wymaganą efektywność zatrudnieniową po zakończeniu umowy o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  finansowanych ze środków pup, realizowane będą wnioski pracodawców deklarujących dalsze zatrudnienie po zakończeniu wymaganego umową okresu zatrudnienia tj. powyżej 24 miesięcy.

 
W ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego EFS Plus można skierować na stanowisko pracy utworzone w ramach przyznanej refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy osobę bezrobotną, która dodatkowo spełnia jeden z następujących warunków:
- wiek 18-29 lat tj. nie ukończyła 30 roku życia,
- wiek powyżej 50 roku życia tj. ukończyła 50 rok życia,
- długotrwale bezrobotna, 
- niepełnosprawna, 
- kobieta.
Mężczyźni w przedziale wiekowym 30 - 50 lat aby zakwalifikować się do projektu muszą spełnić co najmniej jeden z następujących warunków: długotrwale bezrobotny lub niepełnosprawny. 


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego stanowi pomoc de minimis.
 
Zainteresowani przedsiębiorcy mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat ww. formy wsparcia  pod numerem telefonu 95 7360 652.
 
Zainteresowane osoby bezrobotne proszone są o kontakt (telefoniczny lub e- mail) ze swoim doradcą klienta.

Sposób składania wniosków:

Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna, wypełnione wnioski wraz z załącznikami można także składać w wersji papierowej, wysyłając pocztą tradycyjną na adres urzędu lub składając bezpośrednio w siedzibie urzędu.
 
Forma elektroniczna składania wniosków:
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,  zgłoszenie krajowej oferty pracy, formularz informacji o pomocy de minimis należy pobrać i zapisać na swoim komputerze, wypełnić komputerowo i ponownie zapisać.
Następnie wypełniony komputerowo wniosek wraz z załącznikami należy przesłać do urzędu przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego przez platformę praca.gov.pl lub epuap.gov.pl .
 
UWAGA!
Dokumenty przesyłane w wersji elektronicznej powinny być wysłane  w jednym przesyle tj. jedna wysyłka = wniosek wraz z załącznikami.

Instrukcja  - Jak przesłać komplet dokumentów przez portal praca.gov.pl:
=> klikamy www.praca.gov.pl ==> usługi elektroniczne ==> wnioski o usługi i świadczenia z urzędu ==> wnioski pozostałe ==> pismo do urzędu ==>  wybranie adresata wniosku – PUP Gorzów Wielkopolski ==> po wypełnieniu danych w punkcie nr 3 Dane Sprawy uzupełnia się tytuł, np. wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy a także krótki opis sprawy ==> po przejściu dalej dodaje  się załączniki w postaci wypełnionego wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,  zgłoszenia krajowej oferty pracy, formularza informacji o pomocy de minimis oraz innych załączników wymaganych we wniosku ==> kolejny krok to podpisanie wniosku podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Instrukcja - Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl,
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany

Do pobrania formularz wniosku wraz z załącznikami:

Wstrzymanie obsługi

Uwaga !  W dn. 13 lutego 2025 r. Urząd oraz Filie Urzędu CZYNNE do godz. 12:30.
Za utrudnienia przepraszamy.
 

Zasady obsługi klientów w budynku urzędu 

 
Informujemy, że stan zagrożenia epidemicznego, który wprowadzono w Polsce od 16 maja 2022 r., został odwołany 1 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1118). Podstawa prawna: Rozporządzenie Minista Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.
 
Sprawy można załatwiać osobiście lub w formie  elektronicznej  poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.  

Telefony do pracowników PUP:
 
Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców Tel. 95 7360 664 
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 665
Tel. 95 7360 667
Prace interwencyjne Tel. 95 7360 653
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy Tel. 95 7360 652
Środki na podjęcie działalności gospodarczej,  PFRON Tel. 95 7360 655
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ Tel. 95 7360 657
Oferty pracyskierowanie na staż  Tel. 95 7360 660   lub 659
Poradnictwo zawodowe Tel. 95 7360 660, 676, 687
KFS

SZKOLENIA
Opłaty: nostryfikacyja dyplomu / ukończenia studiów
Tel. 95 7360 661, 663

Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy
Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 603
Tel. 95 7360 606
Tel. 95 7360 612
Informacja / Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy / Oferty pracy  - w języku ukraińskim 
Flaga UA
Tel. 95 7360 661
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu  Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 688

Filia w Kostrzynie n/Odrą  
 
Tel. 95 7522 188
email: zigoko@praca.gov.pl
Filia w Witnicy  Tel. 95 7515 032
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 640
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl
 
 

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
    za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z osobą w celu uzgodnienia szczegółów;
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
Informujemy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).
 
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.


Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.

W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
 

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Franciszka Walczaka 110
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Kostrzyn nad Odrą

ul. Graniczna 4
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel./fax (95) 75 22 188
e-mail: zigoko@praca.gov.pl
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Witnica

ul. Kosynierów Mirosławskich 1
66-460 Witnica
tel./fax (95) 751 50 32
e-mail: zigowi@praca.gov.pl