Rekrutacja na bezpłatne szkolenia realizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim. - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim w partnerstwie z Zachodnią Izbą Przemysłowo-Handlową oraz Wojewódzkim Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim realizują projekt „LLL – DIALOG Z PRZYSZŁOŚCIĄ” współfinansowany ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.
Rekrutują na następujące szkolenia:
Termin realizacji projektu: projekt jest realizowany w okresie od 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r.
Finansowanie: projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego Priorytetu FERS.01.00, Działania FERS. 01.05, w zakresie interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego.
Całkowity koszt projektu: 2 504 030,70 zł.
Dofinansowanie projektu: 2 428 606,74 zł, w tym ze środków europejskich: 2 066 326,13 zł.
Cele projektu: celem głównym projektu jest dostosowanie kwalifikacji lub kompetencji co najmniej 400 osób dorosłych niezależnie od płci (18-65 lat) do potrzeb i oczekiwań firm i rynku pracy z wykorzystaniem nowoczesnej oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych poprzez udział w praktycznych formach szkoleniowych (warsztatach, kursach, immersion, uzyskując dostęp do filmów edukacyjnych) opartych na opracowanych w ramach projektu programach.
Grupy docelowe: szkoleniami objęte zostaną następujące grupy beneficjentów (w wieku 18-65 lat):
- mikroprzedsiębiorcy lub inne osoby, które planują założenie własnej działalności gospodarczej,
- pracownicy firm i instytucji, w tym urzędów administracji publicznej, w tym uchodźcy z Ukrainy,
- menadżerowie,
- uczniowie ostatnich klas szkół ponadpodstawowych przygotowujący się do wejścia na rynek pracy.
Korzyści z realizacji projektu: w czasie realizacji projektu odniosą nie tylko bezpośredni uczestnicy szkoleń i kursów, ale też pracodawcy i lokalna społeczność, w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz przebywający w Polsce cudzoziemcy. Nabyte przez uczestników konkretne, praktyczne umiejętności będą mogły być zastosowane zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu codziennym. Dzięki realizacji projektu w partnerstwie z ZIPH oraz WZDZ doświadczonej w praktycznym kształceniu branżowym, uczelnia będzie dysponowała innowacyjną ofertą szkoleniową z autorskimi programami, co pozwoli w dłuższej perspektywie kontynuować proces uzupełniania luk kompetencyjnych mieszkańców całego regionu.
Zadania w projekcie: na podstawie dostępnych analiz i raportów oraz własnych doświadczeń zaplanowano działania edukacyjne skupione wokół szeroko rozumianych kompetencji przyszłości: zielonych, cyfrowych, językowych, społecznych, skierowanych na rozwój kreatywności i innowacji, oraz branżowych – pracownika JST, mikroprzedsiębiorców, pracowników branż gastronomicznej, beauty, mechanicznej (spawanie).
Główne zadania projektu:
- Kompetencje przyszłości – to zestaw starannie przygotowanych warsztatów opartych na przeprowadzonej wcześniej diagnozie potrzeb oraz na nowoczesnych trendach w kształceniu kadr dla urzędów i przedsiębiorstw, skierowanych do wszystkich grup odbiorców. Kształtowane będą m.in. tzw. umiejętności miękkie oraz umiejętności w zakresie cyfrowej i zielonej gospodarki.
- Kompetencje językowe – kursy języka angielskiego, niemieckiego i polskiego zakończone międzynarodowymi certyfikatami telc oraz kursy Polskiego Języka Migowego. To odpowiedź na globalizację gospodarki, procesy migracyjne oraz wzrost świadomości i empatii w stosunku do osób ze szczególnymi potrzebami. Kursy będą uzupełnione procesami tzw. immersion językowego.
- Akademia mikroprzedsiębiorcy – to zestaw szkoleń skierowanych głównie do osób wchodzących na rynek pracy, zainteresowanych założeniem własnej działalności gospodarczej lub podniesieniem kompetencji w zakresie branży spawalniczej, gastronomicznej oraz beauty.
WYKAZ SZKOLEŃ DO REALIZACJI:
|
SZKOLENIA 2-dniowe: |
|
Cyberbezpieczeństwo w urzędzie |
|
Obsługa trudnego klienta |
|
Obsługa klienta ze specjalnymi potrzebami |
|
Prosty język urzędowy |
|
Zielony urząd |
|
Dostępność cyfrowa urzędu |
|
Praktyczne aspekty stosowania KPA |
|
Nowe wyzwania jst |
|
Zamówienia publiczne w praktyce |
|
Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi |
|
Zarządzanie sobą w czasie |
|
Autoprezentacja |
|
Sztuka wystąpień publicznych |
|
Narzędzia komunikacji w pracy z klientem |
|
Narzędzia komunikacji niewerbalnej |
|
Kreatywne myślenie |
|
Narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów |
|
Obszary zastosowań Sztucznej Inteligencji |
|
Narzędzia AI w rozwoju osobistym |
|
Narzędzia AI w pracy zespołowej |
|
SZKOLENIA 4-dniowe: |
|
Controlling finansowy |
|
Zakładanie działalności gospodarczej |
|
Finansowanie działalności gospodarczej |
|
Kadry i płace – zmiany w Kodeksie Pracy |
|
Wykorzystanie Excela w prowadzeniu mikroprzedsiębiorstwa |
|
Gratyfikant i Płatnik – obsługa programów kadrowych |
|
Zielona firma |
|
Cyfryzacja mikro |
|
SZKOLENIE 10-dniowe: |
|
AKADEMIA KOMPETENCJI 4K dla menadżerów |
|
KURSY: |
|
Kurs Polskiego Języka Migowego – 60 godz. |
|
Kurs kwalifikacyjny spawania – 120 godz. |
|
Kurs kwalifikacyjny gastronomiczny – 30 godz. |
|
Kurs kwalifikacyjny beauty – 30 godz. |
Strona internetowa Projektu: www.wsb.gorzow.pl/lll-dialog-z-przyszloscia
Aktualności projektowe: www.wsb.gorzow.pl/lll-dialog-z-przyszloscia/aktualnosci
Facebook: www.facebook.com/Projekt.Dialogzprzyszloscia
Rezultaty Projektu: projekt przewiduje, że uczelnia i partnerzy obejmą wsparciem w zakresie uczenia się przez całe życie (LLL- long life learning):
- co najmniej 400 osób dorosłych (18-64 lata), w tym 250 kobiet i 150 mężczyzn,
- z których 320 (200 kobiet i 120 mężczyzn) nabędzie nowe lub podniesie dotychczasowe kwalifikacje.
Przewidziano, że wśród uczestników wsparciem objętych będzie:
- co najmniej 14 kobiet i 2 mężczyzn obcego pochodzenia,
- co najmniej 16 osób z niepełnosprawnościami (14 kobiet, 2 mężczyzn).
Numer umowy: FERS.01.05-IP.08-0457/23-00.
Biuro Projektu: WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU • ul. Walczaka 25 • 66-400 Gorzów Wlkp.
Informacje: Koordynator Projektu • Anna Maslej • e-mail: projektLLL@wsb.gorzow.pl • tel. 577 055 300.
Do pobrania w załącznikach materiały.
-
Załączniki
-
Informacja o projekcie 2025 - pełna
Informacja o projekcie 2025 - pełna.docx 631 KB
-
Ulotka_Finansowanie działaln_gosp (1)
Ulotka_Finansowanie działaln_gosp.pdf 316 KB
-
Ulotka_Zakładanie działaln_gosp (1)
Ulotka_Zakładanie działaln_gosp.pdf 316 KB
UWAGA
Dnia 2 maja 2025r. (piątek) Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim będzie nieczynny, natomiast dnia 5 maja 2025r. (poniedziałek) Urząd będzie czynny do godziny 1530.
Ten harmonogram dotyczy również Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Kostrzynie n/O oraz w Witnicy.
Zasady obsługi klientów w budynku urzędu
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.
Telefony do pracowników PUP:
Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców | Tel. 95 7360 664 |
Zatrudnianie cudzoziemców | Tel. 95 7360 665 Tel. 95 7360 664 |
Punkt wydawania i przyjmowania wniosków (pr. interwencyjne., staż, roboty publ., refundacje, itd.) PFRON - Refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy PFRON - Środki na podjęcie działalności gospodarczej |
Tel. 95 7360 654 |
Prace interwencyjne | Tel. 95 7360 653 |
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS | Tel. 95 7360 658 |
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (FP, EFS+) | Tel. 95 7360 652 |
Środki na podjęcie działalności gospodarczej (FP, EFS+) | Tel. 95 7360 655 |
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ | Tel. 95 7360 657 |
Oferty pracy, skierowanie na staż | Tel. 95 7360 660 lub 659 |
Poradnictwo zawodowe | Tel. 95 7360 660, 676, 687 |
KFS SZKOLENIA Opłaty: nostryfikacyja dyplomu / ukończenia studiów |
Tel. 95 7360 661, 663 Tel. 95 7360 663 |
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy | Tel. 95 7360 602 Tel. 95 7360 603 Tel. 95 7360 606 Tel. 95 7360 612 |
Informacja / Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy / Oferty pracy - w języku ukraińskim |
Tel. 95 7360 661 |
Wydawanie zaświadczeń | Tel. 95 7360 693 |
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu | Tel. 95 7360 689 |
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne | Tel. 95 7360 688 |
Filia w Kostrzynie n/Odrą |
Tel. 95 7522 188 email: zigoko@praca.gov.pl |
Filia w Witnicy | Tel. 95 7515 032 email: zigowi@praca.gov.pl |
INFORMACJA URZĘDU | Tel. 95 7360 640 |
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) | Tel. 95 7360 643 email: zigo@praca.gov.pl |
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
- prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z osobą w celu uzgodnienia szczegółów; - pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie.
Instrukcja - Elektroniczna rejestracja przez internet.
Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.
Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.
W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP