Rekrutacja na bezpłatne szkolenia realizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim. - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

Rekrutacja na bezpłatne szkolenia realizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.

Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim w partnerstwie z Zachodnią Izbą Przemysłowo-Handlową oraz Wojewódzkim Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim realizują projekt „LLL – DIALOG Z PRZYSZŁOŚCIĄ” współfinansowany ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Rekrutują na następujące szkolenia:

 

Termin realizacji projektu: projekt jest realizowany w okresie od 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r.

Finansowanie: projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego Priorytetu FERS.01.00, Działania FERS. 01.05, w zakresie interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego.

Całkowity koszt projektu: 2 504 030,70 zł.

Dofinansowanie projektu: 2 428 606,74 zł, w tym ze środków europejskich: 2 066 326,13 zł.

Cele projektu: celem głównym projektu jest dostosowanie kwalifikacji lub kompetencji co najmniej 400 osób dorosłych niezależnie od płci (18-65 lat) do potrzeb i oczekiwań firm i rynku pracy z wykorzystaniem nowoczesnej oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych poprzez udział w praktycznych formach szkoleniowych (warsztatach, kursach, immersion, uzyskując dostęp do filmów edukacyjnych) opartych na opracowanych w ramach projektu programach.

Grupy docelowe: szkoleniami objęte zostaną następujące grupy beneficjentów (w wieku 18-65 lat):

  • mikroprzedsiębiorcy lub inne osoby, które planują założenie własnej działalności gospodarczej,
  • pracownicy firm i instytucji, w tym urzędów administracji publicznej, w tym uchodźcy z Ukrainy,
  • menadżerowie,
  • uczniowie ostatnich klas szkół ponadpodstawowych przygotowujący się do wejścia na rynek pracy.

Korzyści z realizacji projektu: w czasie realizacji projektu odniosą nie tylko bezpośredni uczestnicy szkoleń i kursów, ale też pracodawcy i lokalna społeczność, w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz przebywający w Polsce cudzoziemcy. Nabyte przez uczestników konkretne, praktyczne umiejętności będą mogły być zastosowane zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu codziennym. Dzięki realizacji projektu w partnerstwie z ZIPH oraz WZDZ doświadczonej w praktycznym kształceniu branżowym, uczelnia będzie dysponowała innowacyjną ofertą  szkoleniową z autorskimi programami, co pozwoli w dłuższej perspektywie kontynuować proces uzupełniania luk kompetencyjnych mieszkańców całego regionu.

Zadania w projekcie: na podstawie dostępnych analiz i raportów oraz własnych doświadczeń zaplanowano działania edukacyjne skupione wokół szeroko rozumianych kompetencji przyszłości: zielonych, cyfrowych, językowych, społecznych, skierowanych na rozwój kreatywności i innowacji, oraz branżowych – pracownika JST, mikroprzedsiębiorców, pracowników branż gastronomicznej, beauty, mechanicznej (spawanie).

Główne zadania projektu:

  1. Kompetencje przyszłości – to zestaw starannie przygotowanych warsztatów opartych na przeprowadzonej wcześniej diagnozie potrzeb oraz na nowoczesnych trendach w kształceniu kadr dla urzędów i przedsiębiorstw, skierowanych do wszystkich grup odbiorców. Kształtowane będą m.in. tzw. umiejętności miękkie oraz umiejętności w zakresie cyfrowej i zielonej gospodarki.
  2. Kompetencje językowe – kursy języka angielskiego, niemieckiego i polskiego zakończone międzynarodowymi certyfikatami telc oraz kursy Polskiego Języka Migowego. To odpowiedź na globalizację gospodarki, procesy migracyjne oraz wzrost świadomości i empatii w stosunku do osób ze szczególnymi potrzebami. Kursy będą uzupełnione procesami tzw. immersion językowego.
  3. Akademia mikroprzedsiębiorcy – to zestaw szkoleń skierowanych głównie do osób wchodzących na rynek pracy, zainteresowanych założeniem własnej działalności gospodarczej lub podniesieniem kompetencji w zakresie branży spawalniczej, gastronomicznej oraz beauty.

 

WYKAZ SZKOLEŃ DO REALIZACJI:

 

SZKOLENIA 2-dniowe:

  1.  

Cyberbezpieczeństwo w urzędzie

  1.  

Obsługa trudnego klienta

  1.  

Obsługa klienta ze specjalnymi potrzebami

  1.  

Prosty język urzędowy

  1.  

Zielony urząd

  1.  

Dostępność cyfrowa urzędu

  1.  

Praktyczne aspekty stosowania KPA

  1.  

Nowe wyzwania jst

  1.  

Zamówienia publiczne w praktyce

  1.  

Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi

  1.  

Zarządzanie sobą w czasie

  1.  

Autoprezentacja

  1.  

Sztuka wystąpień publicznych

  1.  

Narzędzia komunikacji w pracy z klientem

  1.  

Narzędzia komunikacji niewerbalnej

  1.  

Kreatywne myślenie

  1.  

Narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów

  1.  

Obszary zastosowań Sztucznej Inteligencji

  1.  

Narzędzia AI w rozwoju osobistym

  1.  

Narzędzia AI w pracy zespołowej

SZKOLENIA 4-dniowe:

  1.  

Controlling finansowy

  1.  

Zakładanie działalności gospodarczej

  1.  

Finansowanie działalności gospodarczej

  1.  

Kadry i płace – zmiany w Kodeksie Pracy

  1.  

Wykorzystanie Excela w prowadzeniu mikroprzedsiębiorstwa

  1.  

Gratyfikant i Płatnik – obsługa programów kadrowych

  1.  

Zielona firma

  1.  

Cyfryzacja mikro

 

 

SZKOLENIE 10-dniowe:

  1.  

AKADEMIA KOMPETENCJI 4K dla menadżerów

KURSY:

  1.  

Kurs Polskiego Języka Migowego – 60 godz.

  1.  

Kurs kwalifikacyjny spawania – 120 godz.

  1.  

Kurs kwalifikacyjny gastronomiczny – 30 godz.

  1.  

Kurs kwalifikacyjny beauty – 30 godz.

 

Strona internetowa Projektu:         www.wsb.gorzow.pl/lll-dialog-z-przyszloscia

Aktualności projektowe:                  www.wsb.gorzow.pl/lll-dialog-z-przyszloscia/aktualnosci

Facebook:                                            www.facebook.com/Projekt.Dialogzprzyszloscia

 

Rezultaty Projektu: projekt przewiduje, że uczelnia i partnerzy obejmą wsparciem w zakresie uczenia się przez całe życie (LLL- long life learning):

  • co najmniej 400 osób dorosłych (18-64 lata), w tym 250 kobiet i 150 mężczyzn,
  • z których 320 (200 kobiet i 120 mężczyzn) nabędzie nowe lub podniesie dotychczasowe kwalifikacje.

Przewidziano, że wśród uczestników wsparciem objętych będzie:

  • co najmniej 14 kobiet i 2 mężczyzn obcego pochodzenia,
  • co najmniej 16 osób z niepełnosprawnościami (14 kobiet, 2 mężczyzn).

Numer umowy: FERS.01.05-IP.08-0457/23-00.

Biuro Projektu:    WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU • ul. Walczaka 25 • 66-400 Gorzów Wlkp.

Informacje:          Koordynator Projektu • Anna Maslej • e-mail: projektLLL@wsb.gorzow.pltel. 577 055 300.

 

Do pobrania w załącznikach materiały.

Załączniki

Informacja o projekcie 2025 - pełna
Informacja o projekcie 2025 - pełna.docx 631 KB
Ulotka_Finansowanie działaln_gosp (1)
Ulotka_Finansowanie działaln_gosp.pdf 316 KB
Ulotka_Zakładanie działaln_gosp (1)
Ulotka_Zakładanie działaln_gosp.pdf 316 KB

UWAGA

Dnia 2 maja 2025r. (piątek) Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim będzie nieczynny, natomiast dnia 5 maja 2025r. (poniedziałek) Urząd będzie czynny do godziny 1530
Ten harmonogram dotyczy również Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Kostrzynie n/O oraz w Witnicy.

 

Zasady obsługi klientów w budynku urzędu 

 
Informujemy, że stan zagrożenia epidemicznego, który wprowadzono w Polsce od 16 maja 2022 r., został odwołany 1 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1118). Podstawa prawna: Rozporządzenie Minista Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.

 

Sprawy można załatwiać osobiście lub w formie  elektronicznej  poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.  


Telefony do pracowników PUP:
 

Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców Tel. 95 7360 664 
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 665
Tel. 95 7360 664

Punkt wydawania i przyjmowania wniosków (pr. interwencyjne., staż, roboty publ., refundacje, itd.)

PFRON  - Refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy 

PFRON - Środki na podjęcie działalności gospodarczej 

 

Tel. 95 7360 654

Prace interwencyjne Tel. 95 7360 653
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (FP, EFS+) Tel. 95 7360 652
Środki na podjęcie działalności gospodarczej (FP, EFS+) Tel. 95 7360 655
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ  Tel. 95 7360 657
Oferty pracyskierowanie na staż  Tel. 95 7360 660   lub 659
Poradnictwo zawodowe Tel. 95 7360 660, 676, 687
KFS

SZKOLENIA
Opłaty: nostryfikacyja dyplomu / ukończenia studiów
Tel. 95 7360 661, 663

Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy
Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 603
Tel. 95 7360 606
Tel. 95 7360 612
Informacja / Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy / Oferty pracy  - w języku ukraińskim 
Flaga UA
Tel. 95 7360 661
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu  Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 688

Filia w Kostrzynie n/Odrą  
 
Tel. 95 7522 188
email: zigoko@praca.gov.pl
Filia w Witnicy  Tel. 95 7515 032
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 640
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl

 

 

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
    za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z osobą w celu uzgodnienia szczegółów;
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
Informujemy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).
 
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.


Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.

W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
 

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Franciszka Walczaka 110
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Kostrzyn nad Odrą

ul. Graniczna 4
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel./fax (95) 75 22 188
e-mail: zigoko@praca.gov.pl
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Witnica

ul. Kosynierów Mirosławskich 1
66-460 Witnica
tel./fax (95) 751 50 32
e-mail: zigowi@praca.gov.pl