NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+ - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+
- Zawartość
-
Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. (pup) ogłasza nabór ciągły wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla wnioskodawców (podmiotów) zainteresowanych zatrudnieniem bezrobotnego lub poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej w ramach:
- środków Funduszu Pracy, lub
- środków projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli – rynek pracy, Działanie 6.1 Aktywizacja osób pozostających bez pracy zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021–2027.Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to zatrudnieniena na podstawie skierowania do pracy wydanego przez pup bezrobotnego lub poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej przez wnioskodawcę w ramach umowy o pracę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej pomiędzy wnioskodawcą a pup. W ramach zawartej umowy z pup wnioskodawca otrzymuje refundację kosztów poniesionych na wyposażenie wskazanego stanowiska pracy.
PUP może zrefundować przedsiębiorcy, niepublicznemu przedszkolu lub niepublicznej innej formie wychowania przedszkolnego, niepublicznej szkole, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, osobie fizycznej, osobie prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, zamieszkującej lub mającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będącej posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym lub prowadzącej dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego lub skierowanego poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej.
PUP może zrefundować także koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego lub skierowanego poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej:
a) związanego bezpośrednio ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi lub prowadzeniem dla nich zajęć – żłobkom lub klubom dziecięcym tworzonym i prowadzonym przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
b) związanego bezpośrednio ze świadczeniem usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych, w tym usług mobilnych – przedsiębiorcy lub przedsiębiorstwu społecznemu, prowadzącym działalność polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych.
Ponadto PUP może zrefundować z Funduszu Pracy przedsiębiorcy koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dziennego opiekuna sprawującego opiekę nad co najmniej jednym dzieckiem niepełnosprawnym dla skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej.
Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w 2025 roku (dotyczy Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus ):
Termin realizacji : do grudnia 2025r;
Okres realizacji (obowiązywnia umowy z pup) oraz wysokość refundacji :- nie więcej niż 4-krotność przeciętnego wynagrodzenia (utrzymanie stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją przez okres co najmniej 12 miesięcy) , lub
- więcej niż 4-krotność, jednak nie więcej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia (utrzymanie stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją przez okres co najmniej 18 miesięcy);
Koszty podlegające refundacji: wydatki dotyczące wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, w szczególności zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, w tym środków niezbędnych do zapewnienia zgodności stanowiska pracy z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii;
Forma zabezpieczenia: poręczenie (wymagany dochód poręczyciela 4.950 zł brutto miesięcznie), gwarancja bankowa lub blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym.
Z uwagi na wymaganą efektywność zatrudnieniową po zakończeniu umowy o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy finansowanych , realizowane będą wnioski pracodawców deklarujących dalsze zatrudnienie tj. wymagane co najmniej 90 dni (nie wlicza się pracy subsydiowanej).
W ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego EFS Plus można skierować na stanowisko pracy utworzone w ramach przyznanej refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy osobę bezrobotną, która dodatkowo spełnia jeden z następujących warunków:
- wiek 18-29 lat tj. nie ukończyła 30 roku życia,
- wiek powyżej 50 roku życia tj. ukończyła 50 rok życia,
- długotrwale bezrobotna,
- niepełnosprawna,
- kobieta.
Mężczyźni w przedziale wiekowym 30 - 50 lat aby zakwalifikować się do projektu muszą spełnić co najmniej jeden z następujących warunków: długotrwale bezrobotny lub niepełnosprawny.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego stanowi pomoc de minimis.
Zainteresowani przedsiębiorcy mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat ww. formy wsparcia pod numerem telefonu 95 7360 652.
Zainteresowane osoby bezrobotne proszone są o kontakt (telefoniczny lub e- mail) ze swoim doradcą klienta.
Sposób składania wniosków:
Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna, wypełnione wnioski wraz z załącznikami można także składać w wersji papierowej, wysyłając pocztą tradycyjną na adres urzędu lub składając bezpośrednio w siedzibie urzędu.
Forma elektroniczna składania wniosków:
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, zgłoszenie krajowej oferty pracy, formularz informacji o pomocy de minimis należy pobrać i zapisać na swoim komputerze, wypełnić komputerowo i ponownie zapisać.
Następnie wypełniony komputerowo wniosek wraz z załącznikami należy przesłać do urzędu przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego przez platformę praca.gov.pl lub epuap.gov.pl
UWAGA!
Dokumenty przesyłane w wersji elektronicznej powinny być wysłane w jednym przesyle tj. jedna wysyłka = wniosek wraz z załącznikami.
Instrukcja - Jak przesłać komplet dokumentów przez portal praca.gov.pl:
=> klikamy www.praca.gov.pl ==> usługi elektroniczne ==> wnioski o usługi i świadczenia z urzędu ==> wnioski pozostałe ==> pismo do urzędu ==> wybranie adresata wniosku – PUP Gorzów Wielkopolski ==> po wypełnieniu danych w punkcie nr 3 Dane Sprawy uzupełnia się tytuł, np. wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy a także krótki opis sprawy ==> po przejściu dalej dodaje się załączniki w postaci wypełnionego wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, zgłoszenia krajowej oferty pracy, formularza informacji o pomocy de minimis oraz innych załączników wymaganych we wniosku ==> kolejny krok to podpisanie wniosku podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Instrukcja - Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl
Instrukcja - Jak założyć Profil Zaufany - Autor
- Folder galerii zdjęć
- Załącznik
- Pobierz Załącznik Pobierz Załącznik Pobierz Załącznik
Zasady obsługi klientów w budynku urzędu
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.
Telefony do pracowników PUP:
Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców | Tel. 95 7360 664 |
Zatrudnianie cudzoziemców | Tel. 95 7360 665 Tel. 95 7360 667 |
Punkt wydawania i przyjmowania wniosków (pr. interwencyjne., staż, roboty publ., refundacje, itd.) PFRON - Refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy PFRON - Środki na podjęcie działalności gospodarczej |
Tel. 95 7360 654 |
Prace interwencyjne | Tel. 95 7360 653 |
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS | Tel. 95 7360 658 |
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (FP, EFS+) | Tel. 95 7360 652 |
Środki na podjęcie działalności gospodarczej (FP, EFS+) | Tel. 95 7360 655 |
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ | Tel. 95 7360 657 |
Oferty pracy, skierowanie na staż | Tel. 95 7360 660 lub 659 |
Poradnictwo zawodowe | Tel. 95 7360 604, 676, 687 |
KFS SZKOLENIA / BON NA KSZTAŁCENIE, POŻYCZKA EDUKACYJNA Opłaty: nostryfikacyja dyplomu ukończenia studiów |
Tel. 95 7360 661, 663 Tel. 95 7360 663 |
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy | Tel. 95 7360 602 Tel. 95 7360 603 Tel. 95 7360 606 Tel. 95 7360 612 |
Wydawanie zaświadczeń | Tel. 95 7360 693 |
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu | Tel. 95 7360 689 |
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne | Tel. 95 7360 688 |
Filia w Kostrzynie n/Odrą |
Tel. 95 7522 188 email: zigoko@praca.gov.pl |
Filia w Witnicy | Tel. 95 7515 032 email: zigowi@praca.gov.pl |
INFORMACJA URZĘDU | Tel. 95 7360 640 |
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) | Tel. 95 7360 643 email: zigo@praca.gov.pl |
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
- pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie.
Instrukcja - Elektroniczna rejestracja przez internet.
Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w ePraca.
Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.
W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP