NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+ - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+

Zawartość

 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. (pup) ogłasza nabór ciągły wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  dla wnioskodawców (podmiotów) zainteresowanych zatrudnieniem bezrobotnego lub poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej w ramach:

-   środków Funduszu Pracy, lub
-   środków projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli – rynek pracy, Działanie 6.1 Aktywizacja osób pozostających bez pracy zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy  Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego  2021–2027.

 

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to zatrudnieniena na podstawie skierowania do pracy wydanego przez pup bezrobotnego lub poszukującego pracy, niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej przez wnioskodawcę w ramach umowy o pracę, które nastąpiło w wyniku umowy zawartej pomiędzy wnioskodawcą a pup. W ramach zawartej umowy z pup wnioskodawca otrzymuje refundację kosztów poniesionych na wyposażenie wskazanego stanowiska pracy.

 

PUP może zrefundować przedsiębiorcy, niepublicznemu przedszkolu lub niepublicznej innej formie wychowania przedszkolnego,  niepublicznej szkole, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, osobie fizycznej, osobie prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, zamieszkującej lub mającej siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będącej posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym lub prowadzącej dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych  - koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego lub skierowanego poszukującego pracy,  niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej.

 

PUP  może zrefundować także koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego lub skierowanego poszukującego pracy,  niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej:

a)  związanego bezpośrednio ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi lub prowadzeniem dla nich zajęć – żłobkom lub klubom dziecięcym tworzonym i prowadzonym przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,

b)  związanego bezpośrednio ze świadczeniem usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych, w tym usług mobilnych – przedsiębiorcy lub przedsiębiorstwu społecznemu, prowadzącym działalność polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych.

 

Ponadto PUP może zrefundować z Funduszu Pracy przedsiębiorcy koszty wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dziennego opiekuna sprawującego opiekę nad co najmniej jednym dzieckiem niepełnosprawnym dla skierowanego bezrobotnego lub poszukującego pracy,  niezatrudnionego i niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej.

 

Zasady dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  w 2025 roku (dotyczy Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus ):
Termin realizacji : do grudnia 2025r;
Okres realizacji (obowiązywnia umowy z pup) oraz wysokość refundacji :

-   nie więcej niż 4-krotność przeciętnego wynagrodzenia (utrzymanie stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją przez okres co  najmniej 12 miesięcy) ,  lub

-   więcej niż 4-krotność, jednak nie więcej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia (utrzymanie stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją  przez okres co najmniej 18 miesięcy); 

Koszty podlegające refundacji:  wydatki dotyczące wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, w szczególności zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, w tym środków niezbędnych do zapewnienia zgodności stanowiska pracy z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii;

Forma zabezpieczenia: poręczenie (wymagany dochód poręczyciela 4.950 zł brutto miesięcznie), gwarancja bankowa lub blokada środków  zgromadzonych  na  rachunku  bankowym.

 

Z uwagi na wymaganą efektywność zatrudnieniową po zakończeniu umowy o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy  finansowanych , realizowane będą wnioski pracodawców deklarujących dalsze zatrudnienie tj. wymagane co najmniej 90 dni (nie wlicza się pracy subsydiowanej).

 

W ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego EFS Plus można skierować na stanowisko pracy utworzone w ramach przyznanej refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy osobę bezrobotną, która dodatkowo spełnia jeden z następujących warunków:

- wiek 18-29 lat tj. nie ukończyła 30 roku życia,
- wiek powyżej 50 roku życia tj. ukończyła 50 rok życia,
- długotrwale bezrobotna, 
- niepełnosprawna, 
- kobieta.
Mężczyźni w przedziale wiekowym 30 - 50 lat aby zakwalifikować się do projektu muszą spełnić co najmniej jeden z następujących warunków: długotrwale bezrobotny lub niepełnosprawny. 


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego stanowi pomoc de minimis.
 

Zainteresowani przedsiębiorcy mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat ww. formy wsparcia  pod numerem telefonu 95 7360 652.

 
Zainteresowane osoby bezrobotne proszone są o kontakt (telefoniczny lub e- mail) ze swoim doradcą klienta.

Sposób składania wniosków:
Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna, wypełnione wnioski wraz z załącznikami można także składać w wersji papierowej, wysyłając pocztą tradycyjną na adres urzędu lub składając bezpośrednio w siedzibie urzędu.

 
Forma elektroniczna składania wniosków:
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,  zgłoszenie krajowej oferty pracy, formularz informacji o pomocy de minimis należy pobrać i zapisać na swoim komputerze, wypełnić komputerowo i ponownie zapisać.
Następnie wypełniony komputerowo wniosek wraz z załącznikami należy przesłać do urzędu przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego przez platformę praca.gov.pl lub epuap.gov.pl
 
UWAGA!
Dokumenty przesyłane w wersji elektronicznej powinny być wysłane  w jednym przesyle tj. jedna wysyłka = wniosek wraz z załącznikami.

Instrukcja  - Jak przesłać komplet dokumentów przez portal praca.gov.pl:
=> klikamy www.praca.gov.pl ==> usługi elektroniczne ==> wnioski o usługi i świadczenia z urzędu ==> wnioski pozostałe ==> pismo do urzędu ==>  wybranie adresata wniosku – PUP Gorzów Wielkopolski ==> po wypełnieniu danych w punkcie nr 3 Dane Sprawy uzupełnia się tytuł, np. wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy a także krótki opis sprawy ==> po przejściu dalej dodaje  się załączniki w postaci wypełnionego wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,  zgłoszenia krajowej oferty pracy, formularza informacji o pomocy de minimis oraz innych załączników wymaganych we wniosku ==> kolejny krok to podpisanie wniosku podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Instrukcja - Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany           

 

Autor
Folder galerii zdjęć
Załącznik
Pobierz Załącznik Pobierz Załącznik Pobierz Załącznik

 

Zasady obsługi klientów w budynku urzędu 

 
Informujemy, że stan zagrożenia epidemicznego, który wprowadzono w Polsce od 16 maja 2022 r., został odwołany 1 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1118). Podstawa prawna: Rozporządzenie Minista Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.

 

Sprawy można załatwiać osobiście lub w formie  elektronicznej  poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.  


Telefony do pracowników PUP:
 

Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców Tel. 95 7360 664 
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 665
Tel. 95 7360 667

Punkt wydawania i przyjmowania wniosków (pr. interwencyjne., staż, roboty publ., refundacje, itd.)

PFRON  - Refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy 

PFRON - Środki na podjęcie działalności gospodarczej 

 

Tel. 95 7360 654

Prace interwencyjne Tel. 95 7360 653
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy (FP, EFS+) Tel. 95 7360 652
Środki na podjęcie działalności gospodarczej (FP, EFS+) Tel. 95 7360 655
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ  Tel. 95 7360 657
Oferty pracyskierowanie na staż  Tel. 95 7360 660   lub 659
Poradnictwo zawodowe Tel. 95 7360 604, 676, 687
KFS

SZKOLENIA / BON NA KSZTAŁCENIE, POŻYCZKA EDUKACYJNA
Opłaty: nostryfikacyja dyplomu ukończenia studiów
Tel. 95 7360 661, 663

Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy
Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 603
Tel. 95 7360 606
Tel. 95 7360 612
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu  Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 688

Filia w Kostrzynie n/Odrą  
 
Tel. 95 7522 188
email: zigoko@praca.gov.pl
Filia w Witnicy  Tel. 95 7515 032
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 640
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl

 

 

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
Informujemy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).
 
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.


Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w ePraca.

Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.

W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
 

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Franciszka Walczaka 110
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Kostrzyn nad Odrą

ul. Graniczna 4
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel./fax (95) 75 22 188
e-mail: zigoko@praca.gov.pl
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Witnica

ul. Kosynierów Mirosławskich 1
66-460 Witnica
tel./fax (95) 751 50 32
e-mail: zigowi@praca.gov.pl