KORONAWIRUS - Zasady obsługi klientów w PUP.

Print Drukuj
Zasady obsługi klientów w budynku urzędu  od 16 maja 2022 r.
 
Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym na terenie kraju stanem zagrożenia epidemią związanym z koronawirusem covid-19, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, kierując się dobrem klientów jak i pracowników urzędu, informujemy, że nadal podejmujemy działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2

Prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez email: zigo@praca.gov.pl lub listownie, korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku, w godzinach urzędowania.

Prosimy o uzgodnienie terminu wizyty w urzędzie telefonicznie lub emailem.

Telefony do pracowników PUP

________________________________________________________________________
 
Zasady obsługi klientów w budynku urzędu  od 28 marca 2022 r.
 
Szanowni Państwo,

W związku z ogłoszonym na terenie kraju stanem pandemii związanym z koronawirusem covid-19, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, kierując się dobrem klientów jak i pracowników urzędu, informujemy, że podejmujemy działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. 

Prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez email: zigo@praca.gov.pl lub listownie, korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku, w godzinach urzędowania.

W siedzibie urzędu obsługiwane są osoby, które umówią się na wizytę. Prosimy o uzgodnienie terminu wizyty w urzędzie telefonicznie lub emailem.Pracownik merytoryczny decyduje o tym, czy wizyta jest niezbędna i wyznacza termin i godzinę wizyty.

Telefony do pracowników PUP

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zasady obsługi klientów w budynku urzędu  od 25 stycznia 2022 r.

 
Szanowni Państwo,

W związku z ogłoszonym na terenie kraju stanem pandemii związanym z koronawirusem covid-19, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, kierując się dobrem klientów jak i pracowników urzędu, informujemy, że podejmujemy działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. 

Informujemy, że od 25 stycznia 2022 r. zostaje ograniczona bezpośrednia obsługa klienta w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorzowie Wlkp. (PUP) oraz Filiach w Kostrzynie nad Odrą i Witnicy. 

Prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez email: zigo@praca.gov.pl lub listownie, korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku, w godzinach urzędowania.

W siedzibie urzędu obsługiwane będą wyłącznie  osoby, które umówią się na wizytę. Prosimy o uzgodnienie terminu wizyty w urzędzie telefonicznie lub emailem.Pracownik merytoryczny decyduje o tym, czy wizyta jest niezbędna i wyznacza termin i godzinę wizyty.

Osoby umówione na wizytę zobowiązane będą zdezynfekować ręce, mieć zasłonięte usta i nos przy pomocy maseczki. (Podstawa prawna: art. 46 b ustawy z dnia 05.12.2008 r. o zapobieganiu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j Dz. U. 1845 ze zm.) oraz § 25 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 06.05.2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2021, poz.861 ze zm.).
Obowiązuje odległość pomiędzy osobami 1,5 metra / na jedną osobę przypada 10 metrów kwadratowych. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu biurowym nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi.

Powyższe ograniczenia związane są z wejściem w życie od dnia 24 stycznia 2022 r. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2022 r., poz. 149), polecającego do dnia 28 lutego 2022 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym m.in. wykonywanie pracy w trybie pracy zdalnej (§ 22 ust. 1).

Telefony do pracowników urzędu

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zasady obsługi klientów w budynku urzędu od 12 października 2020 r.
 
Szanowni Państwo,

W związku z ogłosznym na terenie kraju stanem epidemii oraz stale rosnącą liczbą zachorowań związanych z koronawirusem, podejmujemy działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. W trosce o Państwa bezpieczeństwo, kierując się dobrem klientów jak i pracowników urzędu, informujemy, że od dnia 12 października 2020 r. do odwołania wprowadzone zostaje ograniczenie bezpośredniej obsługi klienta w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorzowie Wlkp. oraz Filiach w Kostrzynie nad Odra i Witnicy. Oznacza to realizację zadań w szczególnym trybie. Pracownicy nie przerywają pracy. Kontakt z urzędem będzie odbywał się z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej.

Prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez email: zigo@praca.gov.pl lub listownie, korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku, w godzinach urzędowania.

Kontakt bezpośredni z pracownikamu urzędu będzie możliwy w szczególnie uzasadnionych przypadkach wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub emailowym. Osoby umówione na wizytę zobowiązane będą zdezynfekować ręce, mieć zasłonięte usta i nos, poddać się pomiarowi temperatury oraz podać dane personalne i wypełnić ankietę oceny ryzyka zakażenia koronawirusem. 

Telefony do pracowników urzędu

Mając na uwadze szczególne zainteresowanie usługą rejestracji osób bezrobotnych, przypominamy, że można jej dokonać za pośrednictwem Internetu, praca.gov.pl  przy wykorzystaniu profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. Link do zadań w ramach Tarczy Antykryzyzowej relizowanych przez WUP i PUP,
Link do zadań relizowanych w ramach Tarczy Antykryzysowej przez ZUS.
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.
 
Rejestracja bezrobotnych i poszukujacych w urzędzie pracy odbywa się się z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
    za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z osobą w celu uzgodnienia szczegółów;
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
  • złożenie kompletu dokumentów wraz z wymaganymi załącznikami do skrzynki podawczej – dotyczy osób niemających możliwości dokonania rejestracji za pośrednictwem portalu praca.gov.pl – nieposiadających dostępu do internetu.
W obecnej sytuacji prosimy o korzystanie z pełnej rejestracji elektronicznej oraz prerejestracji. Informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zauwany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).

Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

W sprawie skargi i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zasady obsługi klientów w budynku urzędu od 1 czerwca br.
 
Szanowni Państwo,

Informujemy, że została otwarta bezpośrednia obsługa w siedzibie urzędu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów oraz pracowników urzędu, obsługiwani są klienci z zachowaniem reżimu sanitarnego oraz następujących zasad:
 
  • klienci proszeni są o umówienie wizyty telefoniczne lub przy wejściu do budynku z pracownikiem urzędu,
  • na terenie urzędu obowiązuje noszenie maseczki i dezynfekcja rąk oraz zachowanie dystansu 2 metrów pomiędzy osobami, 
  • na jedno stanowisko pracy (urzędnika) w pomieszczeniu może przebywać tylko jeden klient,
  • klienci będą obsługiwani bez osób towarzyszących (nie dotyczy opiekunów osób niepełnosprawnych),
  • przy wejściu do budynku osoba zostanie poproszona o podanie imienia, nazwiska, daty i godziny wizyty oraz nazwiska pracownika, z którym jest umówiona na wizytę,
  • klienci, którzy nie spełniają wymogów sanitarnych lub sprawiają wrażenie chorych nie będą obsługiwani,
  • w siedzibie urzędu mogą przebywać wyłącznie osoby, które są obsługiwane,
  • mając na celu  zminimalizowanie rozprzestrzeniania się zakażeń koronawirusem, zwracamy się z prośbą o ograniczenie w miarę możliwości wizyt w urzędzie, o ile nie są one konieczne,
  • prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez email: zigo@praca.gov.pl lub listownie
  • korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku, w godzinach urzędowania.
Telefony PUP:
 
Zgłoszenie oferty pracy Tel. 95 7360 661
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 667
Wsparcie w ramach Tarczy Antykryzysowej:
  • Pożyczka niskoprocentowa,
  • Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych w ramach Tarczy Antykryzysowej,
  • Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenie społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich w ramach Tarczy Antykryzysowej,
  • Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych.


Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 609
Tel. 95 7360 687
Tel. 95 7360 675
Tel. 95 7360 667
Tel. 95 7360 665
Tel. 603 171 347
Tel. 603 171 071
Prace interwencyjne tel. 95 7360 653
Organizacja staży  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia Tel. 95 7360 653
Dotacje na działalność, PFRON Tel. 95 7360 655
Bony na zasiedlenie, PSU, CIS, Refundacja wynagrodzeń Tel. 95 7360 654
Skierowanie na staż, rozliczenie stażu, oferty pracy Tel. 95 7360 660
KFS / SZKOLENIA Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy Tel. 95 7360 615
Tel. 95 7360 616
Tel. 95 7360 617 
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, wypłata świadczeń Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 692
Filia w Kostrzynie n/Odrą Tel. 95 7522 188
Tel. 603 171 347
email: zigoko@praca.gov.pl

Filia w Witnicy 
 
Tel. 95 7515 032
Tel. 603 171 071
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 612
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Z uwagi na łagodzenie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa od 14 maja 2020 Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. częściowo powraca do zasad standardowej obsługi klientów.
  1. Uruchomiona zostaje bezpośrednia rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy, dla osób, które z przyczyn technicznych nie mogą załatwić rejestracji elektronicznie przez portal: praca.gov.pl.
  2. Konsultacje indywidualne dot. Tarczy Antykryzysowej (pożyczka do 5000 zł, dofinansowanie do części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, dofinansowanie do części kosztów wynagrodzenia pracowników) dla pracodawców / przedsiębiorców, którzy mają problem z elektronicznym wypełnieniem wniosku o wsparcie.
  3. Konsultacje indywidualne na temat organizacji instrumentów rynku pracy (prace interwencyjnych, staże, dotacji, refundacje, itp.) 
Obsługa będzie realizowana w wyznaczonych pomieszczeniach w urzędzie po uprzednim telefonicznym umówieniu wizyty. Osoby przychodzące do Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie Wlkp. będą zobowiązane do zachowania niezbędnych środków ostrożności zalecanych przez Ministerstwo Zdrowia tj. obowiązek zakrywania ust i nosa, obowiązek dezynfekcji rąk, zachowania odpowiedniej odległości pomiędzy osobami. Interesanci będą wpuszczani do budynku przez wyznaczonych pracowników zgodnie z informacją o umówionych wizytach w danym dniu.

W celu umówienia wizyty wyznaczone zostały poniższe numery telefonów:
  1. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy: tel. 95 7360 615, 95 7360 616, Filia w Kostrzynie n/\Odrą 95 7522 188, Filia w Witnicy 95 7515 032.
  2. Konsultacje dot. Tarczy Antykryzysowej (pożyczka do 5000 zł, dofinansowanie do części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, dofinansowanie do części kosztów wynagrodzenia pracowników): tel. 95 7360 674, 95 7360 667,
  3. Konsultacje na temat organizacji instrumentów rynku pracy: tel. 95 7360 657.
 
Osoby, które spóźnią się na umówioną godzinę mogą nie być załatwione i konieczne będzie umówienie nowego terminu. W przypadku rezygnacji z wizyty prosimy o informację telefoniczną.  
 
------------------------------------------------------------

W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce koronawirusa SARS-Cov-2,  Zarządzeniem Starosty Powiatu Gorzwskiego od 16 marca br. do odwołania zostaje zamknięta obsługa klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gorzowie Wlkp oraz filiach w Witnicy i Kostrzynie n/Odrą.

Prosimy o załatwianie spraw tylko w formie elektronicznej, za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub EPUAP lub emailem: zigo@praca.gov.pl lub telefonicznie
 

Mając na uwadze szczególne zainteresowanie usługą rejestracji osób bezrobotnych, przypominamy, że można jej dokonać za pośrednictwem Internetu, praca.gov.pl  przy wykorzystaniu profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.

Instrukcja - Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl,
instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet,
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany.

Szczegółowe informacje na temat Profilu Zaufanego można również znaleźć na stronie www.pz.gov.pl. Profil Zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).

Osoby, które nie mają dostępu do internetu, mogą pobrać wniosek o rejestrację ze skrzynki umieszczonej przed wejściem do urzędu (wzór wniosku). Po poprawnym wypełnieniu wniosku wraz z kompletem dokumentów i załącznikami, można przesłać dokumenty pocztą tradycyjną lub złożyć w skrzynce podawczej w celu dokonania rejestracji (rejestracji dokonuje się z datą wpływu poprawnie złożonych dokumentów, a nie z datą ich wysłania).
 

Osoby, które planują rejestrację w urzędzie w celu uzyskania prawa do ubezpieczenia zdrowotnego, informujemy, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, każda osoba, nawet nie podlegająca ubezpieczeniom społecznym, będzie bezpłatnie diagnozowana w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Zachęcamy do korzystania z naszej oferty usług elektronicznych dostępnych na stronie praca.gov.pl, ePUAP obejmujących m.in. możliwość złożenia:
  • Wniosku o przyznanie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców w ramach Tarczy antykryzysowej,
  • Wniosku o wyrejestrowanie,
  • Wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • Wniosku o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego,
  • Wniosku o zwrot kosztów dojazdu,
  • Wniosku o skierowanie na szkolenie,
  • Wniosku o zorganizowanie stażu,
  • Wniosku o środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
  • Wniosku o zorganizowanie prac interwencyjnych,
  • Wniosku o refundacje kosztów wyposażenia stanowiska pracy,
  • Wniosku o przyznanie bonu na zasiedlenie,
  • Zgłoszenia oferty pracy,
  • Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
  • Zawiadomienia o podjęciu pracy przez cudzoziemca.
 
Jak wygląda procedura już rozpoczętych spraw ?
  1. Wizyty zaplanowane od dnia 12 marca br. związane z potwierdzeniem gotowości do pracy / wydaniem skierowania do pracy zostają ODWOŁANE. Doradcy klienta skontaktują się z osobami bezrobotnymi i poszukującymi pracy  w najbliższym czasie i ustalą szczegóły dalszej współpracy. Osoby, które nie udostępniły urzędowi do kontaktu numeru telefonu lub emaila, zostaną poinformowane o nowym termnie wizyty listownie za pośrednictwem placówki pocztowej, po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego.
  2. Spotkania z niemieckim doradcą EURES na temat możliwości podjęcia pracy w Niemczech zostały ODWOŁANE.
  3. Doradcy klienta skontaktują się z pracodawcami w celu przesunięcia terminu zawarcia umów związanych z instrumentami rynku pracy oraz realizacją ofert pracy.
  4. Wstrzymane zostają wszystkie skierowania bezrobotnych, w tym na staże oraz szkolenia. Podkreślamy również, że nieobecność stażysty w zakładzie pracy z powodu konieczności sprawowania osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 wynikającej z zamknięcia placówek oświatowych uznawana jest za usprawiedliwioną i nie powoduje zawieszenia wypłaty stypendium. W tym przypadku niezbędne jest jednak złożenie w miejscu odbywania stażu oświadczenia o konieczności sprawowania opieki nad zdrowym dzieckiem, a następnie dołączenie go do listy obecności składanej za dany miesiąc w urzędu pracy.
  5. Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.
  6. W sprawie skargi i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek  - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.

W jakiej formie kierować korespondencję do Urzędu ?
  • elektronicznie (praca.gov.pl, EPUAP),
  • telefonicznie,
  • listownie,
  • w sytuacjach wyjątkowych istnieje możliwość pozostawienia wypełnionej dokumentacji (wnioski) w pojemniku ustawionym przed głównym wejściem do urzędu.
-----------------------------------------------------------------

Dodatkowe informacje:

Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie Wlkp., w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie internetowej urzędu – gorzow.praca.gov.pl.

Link do Tarczy Antykryzysowej,
Link do zadań w ramach Tarczy Antykryzyzowej relizowanych przez WUP i PUP,
Link do zadań relizowanych w ramach Tarczy Antykryzysowej przez ZUS.

Poniżej do pobrania pisma Mnisterstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej dotyczące obecnej sytuacji oraz funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia.

Załączniki

pismo_MRPIPS_dot_koronawirusa
pismo_MRPIPS_dot_koronawirusa.pdf 179 KB
pismo_MRPiPS_12_03_2020_dot_cudzoziemcow
pismo_MRPiPS_12_03_2020_dot_cudzoziemcow.pdf 225 KB
pismo_MRPIPS_12_03_2020_dot_ubezpieczenia
pismo_MRPIPS_12_03_2020_dot_ubezpieczenia.pdf 202 KB
pismo_MRPiPS_dot_koronawirusa_12_03_2020
pismo_MRPiPS_dot_koronawirusa_12_03_2020.pdf 199 KB
pismo_MRPiPS_z_16_03_2020_dot_odwolania_EURES
pismo_MRPiPS_z_16_03_2020_dot_odwolania_EURES.pdf 131 KB
pismo_MRPiPS_17_03_2020_dot_kontaktow_koronawirus
pismo_MRPiPS_17_03_2020_dot_kontaktow_koronawirus.pdf 384 KB
pismo_MRPiPS_19_03_2020_dot_realizacji_stazy_koronowiru
pismo_MRPiPS_19_03_2020_dot_realizacji_stazy_koronowiru.pdf 222 KB
pismo_MRPiPS_z_23_03_2020_dot_realizacji uslug_przez_PUP_koronawirus
pismo_MRPiPS_z_23_03_2020_dot_realizacji uslug_przez_PUP_koronawirus.pdf 259 KB
pismo MRPiPS z dn 24 04 2020 dot EURES oferty pracy zdalnej
pismo MRPiPS z dn 24 04 2020 dot EURES oferty pracy zdalnej.pdf 511 KB
Informacje o publikacji dokumentu