Z dniem 1 sierpnia 2022 r. Komenda Ochotniczych Hufców Pracy planuje uruchomić usługę, która umożliwi uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.
Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams .
Nowy kanał komunikacyji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM.).
Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy.
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połaczyć się przez internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyczącą (funkcja tłumacza).
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.