NABÓR WNIOSKÓW O JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+ - Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Вкладені застосунки

Aktualności

NABÓR WNIOSKÓW O JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY ORAZ PROJEKTU EFS+

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. ogłasza nabór ciągły wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej dla zarejestrowanych osób bezrobotnych, zarejestrowanych absolwentów CIS/KIS, poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu lub niewykonujących innej pracy zarobkowej opiekunów osób niepełnosprawnych - zamierzających podjąć działalność gospodarczą, w tym polegającą na prowadzeniu żłobka lub klubu dziecięcego z miejscami integracyjnymi lub polegającej na świadczeniu usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w ramach:
 
-      środków Funduszu Pracy, oraz
-   środków 
projektu
 „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli – rynek pracy, Działanie 6.1 Aktywizacja osób pozostających bez pracy zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy  Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego  2021–2027.

W ramach Funduszu Pracy można przyznać środki na podjęcie działalności gospodarczej dla zarejestrowanej osoby bezrobotnej, zarejestrowanego absolwenta CIS/KIS, poszukującego pracy niepozostającego w zatrudnieniu lub niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej.

W ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego EFS Plus można przyznać środki na podjęcie działalności gospodarczej dla zarejestrowanej osoby bezrobotnej lub zarejestrowanego absolwenta CIS/KIS, jeśli dodatkowo spełnia jeden z następujących warunków:
- wiek 18-29 lat tj. nie ukończyła 30 roku życia,
- wiek powyżej 50 roku życia tj. ukończyła 50 rok życia,
- długotrwale bezrobotna, 
- niepełnosprawna, 
- kobieta.

Mężczyźni w przedziale wiekowym 30 - 50 lat aby zakwalifikować się do projektu muszą spełnić co najmniej jeden z następujących warunków: długotrwale bezrobotny lub niepełnosprawny. 


Spełnienie warunków dotyczących możliwości ubiegania się o środki na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy lub projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych z powiatu gorzowskiego (II)" ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego EFS Plus, nie oznacza przyznania wnioskowanego wsparcia. 

Zasady organizowania dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej w 2025 roku (dotyczy Funduszu Pracy oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus ):
- Termin realizacji: do grudnia 2025 r;
- Okres realizacji (prowadzenie działalności gospodarczej): min. 12 miesięcy;
- Wysokość wsparcia: maksymalnie 6-krotność przeciętnego  wynagrodzenia;
- Przeznaczenie wsparcia:   zakup towarów i usług, w szczególności na zakup
  środków trwałych, urządzeń, maszyn, materiałów, towarów, usług i materiałów
  reklamowych;
-  Forma zabezpieczenia: poręczenie (wymagany dochód poręczyciela 4.950 zł brutto
   miesięcznie) lub blokada środków zgromadzonych  na rachunku bankowym.


Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej stanowi pomoc de minimis 

Schemat postępowania w związku ze złożeniem wniosku o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej:
1. Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy.
2. Złożenie wniosku.
3.Informacja do wnioskodawcy w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o przyznaniu lub odmowie przyznania dotacji.
4. Zabezpieczenie umowy.
5. Zawarcie umowy, które odbywa się w terminie uzgodnionym przez wnioskodawcę.
6. Wypłata środków w dniu podpisania umowy.
7. Założenie działalności w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy.
8. Złożenie rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych na poszczególne wydatki w terminie 2 miesięcy od dnia założenia działalności gospodarczej.


Zainteresowane osoby bezrobotne mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat ww. formy wsparcia  pod numerem telefonu 95 7360 655 lub kontakt (telefoniczny lub e- mail) ze swoim doradcą klienta.


Sposób składania wniosków:
Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna, wypełnione wnioski wraz z załącznikami można także składać w wersji papierowej, wysyłając pocztą tradycyjną na adres urzędu lub składając osobiście w siedzibie urzędu.
 
Forma elektroniczna składania wniosków:
Wniosek na podjęcie działalności gospodarczej wraz z formularzem informacji o pomoc de minimis należy pobrać i zapisać na swoim komputerze.
Następnie wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy przesłać do urzędu przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego przez platformę praca.gov.pl lub epuap.gov.pl .
 
UWAGA!
Dokumenty przesyłane w wersji elektronicznej powinny być wysłane  w jednym przesyle tj. jedna wysyłka = wniosek wraz z załącznikami - formularz informacji o pomocy de minimis + dokumenty dotyczące przyszłego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej (wszystkie wymagane załączniki -  strona nr 6 wniosku).
 
Instrukcja  - Jak przesłać komplet dokumentów przez portal praca.gov.pl:
=> klikamy www.praca.gov.pl ==> usługi elektroniczne ==> wnioski o usługi i świadczenia z urzędu ==> wnioski pozostałe ==> pismo do urzędu ==>  wybranie adresata wniosku – PUP Gorzów Wielkopolski ==> po wypełnieniu danych w punkcie nr 3 Dane Sprawy uzupełnia się tytuł, np. wniosek na podjęcie działalności  gospodarczej  a także krótki opis sprawy ==> po przejściu dalej dodaje  się załączniki w postaci wypełnionego wniosku na podjęcie działalności gospodarczej, formularza informacji o pomocy de minimis oraz innych załączników wskazanych we wniosku==> kolejny krok to podpisanie wniosku podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Instrukcja - Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl,
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany



Do pobrania formularz wniosku wraz z załącznikami:

Wstrzymanie obsługi

Uwaga !  W dn. 13 lutego 2025 r. Urząd oraz Filie Urzędu CZYNNE do godz. 12:30.
Za utrudnienia przepraszamy.
 

Zasady obsługi klientów w budynku urzędu 

 
Informujemy, że stan zagrożenia epidemicznego, który wprowadzono w Polsce od 16 maja 2022 r., został odwołany 1 lipca 2023 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1118). Podstawa prawna: Rozporządzenie Minista Zdrowia z dnia 14 czerwca 2023 r. w sprawie odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego.
 
Sprawy można załatwiać osobiście lub w formie  elektronicznej  poprzez portal praca.gov.pl lub EPUAP, lub telefonicznie lub poprzez
e-mail: zigo@praca.gov.pl lub listownie. Korespondencję można pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.  

Telefony do pracowników PUP:
 
Zgłoszenie oferty pracy, obsługa pracodawców Tel. 95 7360 664 
Zatrudnianie cudzoziemców Tel. 95 7360 665
Tel. 95 7360 667
Prace interwencyjne Tel. 95 7360 653
Staże, Roboty publiczne, Bony na zasiedlenie, PSU, CIS  Tel. 95 7360 658
Refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy Tel. 95 7360 652
Środki na podjęcie działalności gospodarczej,  PFRON Tel. 95 7360 655
Refundacje kosztów wynagrodzeń DPS / WRiSPZ Tel. 95 7360 657
Oferty pracyskierowanie na staż  Tel. 95 7360 660   lub 659
Poradnictwo zawodowe Tel. 95 7360 660, 676, 687
KFS

SZKOLENIA
Opłaty: nostryfikacyja dyplomu / ukończenia studiów
Tel. 95 7360 661, 663

Tel. 95 7360 663
Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy
Tel. 95 7360 602
Tel. 95 7360 603
Tel. 95 7360 606
Tel. 95 7360 612
Informacja / Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy / Oferty pracy  - w języku ukraińskim 
Flaga UA
Tel. 95 7360 661
Wydawanie zaświadczeń Tel. 95 7360 693
Dodatki aktywizacyjne, Opieka nad dzieckiem / Osobą zależną, Zwrot kosztów dojazdu  Tel. 95 7360 689
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne Tel. 95 7360 688

Filia w Kostrzynie n/Odrą  
 
Tel. 95 7522 188
email: zigoko@praca.gov.pl
Filia w Witnicy  Tel. 95 7515 032
email: zigowi@praca.gov.pl
INFORMACJA URZĘDU  Tel. 95 7360 640
SEKRETARIAT (PUP Gorzów Wlkp.) Tel. 95 7360 643
email: zigo@praca.gov.pl
 
 

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w urzędzie pracy odbywa się osobiście (prosimy umówić się na termin osobistej rejestracji) lub elektronicznie z wykorzystaniem poniższych rozwiązań:
  • prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
    za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl. Osoba ma możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z osobą w celu uzgodnienia szczegółów;
  • pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym https://www.praca.gov.pl (Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet). W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta w Urzędzie. 
Informujemy, że osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl. Profil zaufany można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska).
 
 
Instrukcja -  Jak założyć Profil Zaufany. Profil można założyć również poprzez platformę Envelo (Poczta Polska),
Instrukcja  - Elektroniczna rejestracja przez internet.


Aktualne oferty pracy, staże, praktyki zawodowe są publikowane w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

Współpraca z pracodawcami: wszystkie wnioski wraz z załącznikami związane z ubieganiem się o organizację staży, refundację kosztów zatrudnienia, prac interwencyjnych, zatrudnianiem cudzoziemców, zgłoszenie oferty pracy, itp., można załatwiać osobiście lub kierować do urzędu za pośrednictwem usług elektronicznych lub drogą pocztową lub pozostawić w informacji urzędu w godzinach urzędowania.

W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Urzędu przyjmuje interesantów w każdy czwartek - telefonicznie 95 7360 643 w godzina 14:30 – 15:30.
 

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48.969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Franciszka Walczaka 110
66-400 Gorzów Wielkopolski,
Sekretariat tel. (95) 73 60 643
fax (95) 73 60 669
e-mail: zigo@praca.gov.pl
ePUAP: /PUP_Gorzow_Wlkp/SkrytkaESP
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Kostrzyn nad Odrą

ul. Graniczna 4
66-470 Kostrzyn nad Odrą
tel./fax (95) 75 22 188
e-mail: zigoko@praca.gov.pl
 

Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wielkopolskim
Filia Witnica

ul. Kosynierów Mirosławskich 1
66-460 Witnica
tel./fax (95) 751 50 32
e-mail: zigowi@praca.gov.pl