Szanowni Państwo,
informujemy, że zgodnie z art. 72 ust. 8 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz. 621) wnioski, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, dokumenty i pisma oraz cyfrowe odwzorowania dokumentów dołączane jako załączniki do sprawy w systemie teleinformatycznym poprzez praca.gov.pl, o którym mowa w art. 26 prowadzenie i udostępnianie systemów teleinformatycznych ust. 1 pkt 7 lit. b ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, powinny być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Ww. przepis wymaga podpisu elektronicznego na każdym dokumencie dołączonym jako załącznik do składanego wniosku, w tym również kopii paszportu cudzoziemca, potwierdzenia dokonania opłaty za złożony wniosek, pełnomocnictwa, oświadczenia o niekaralności, itd.
Przepis art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (braki formalne podania) stosuje się odpowiednio.
Brak podpisu na załączonych dokumentach stanowi brak formalny, który skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
Pytanie w tej sprawie prosimy kierować pod nr tel.: 957360 667, 957360 665.
__________________________________